COVID SAFETY MEASURES 19
COVID
The COVID-19 epidemic has hit the tourism industry particularly hard. We were the first to feel the effect of the freezing of the economy and the first to implement solutions to ensure the safety of our guests. By following a few simple rules, we minimize the risk. As a result, renting private apartments is the safest form of stay in the Tri-City at the moment. The space intended only for guests is 100% isolated from potential sources of infection, which is not always possible in the case of staying in hotels, where contact with other people cannot be completely avoided. Below you will find detailed information on what we do to protect our guests. We would also like to remind you that up-to-date information on how we can take care of our own safety can be found on the website of the Ministry of Health.
NON-CONTACT BOOKING SERVICE
- You can make a reservation of our apartments completely online, without the need to contact our staff directly - you can make it by:
- partner portals (booking.com, airbnb.pl),
- our website,
- telephone - at the numbers +48 572 090 800 and +48 724 010 700,
- e-mail sent to the address rezerwacje@billberryapartments.pl.
Each of the options mentioned also provides the possibility of making a cashless payment - the acceptable forms are:
- Bank transfer,
- credit card,
- tourist voucher.
In most apartments, check-in does not involve direct contact with the staff. You can arrange all registration formalities. In the case of electronic locks, keys or access codes are handed over using special lockers and information sent to the contact number provided by you.
3 STAGES OF CLEANING THE APARTMENTS
1. Przygotowanie Właściwe przygotowanie to pierwszy i podstawowy krok, który ma zapewnić bezpieczeństwo personelowi i gościom. Zaczynamy od dokładnego wietrzenia pomieszczeń przed i w trakcie sprzątania. Przygotowujemy odpowiedni zapas środków czyszczących i dezynfekujących spełniających kryteria w zakresie ochrony przed COVID-19. Konieczne jest również przygotowanie odzieży ochronnej (maseczki, rękawiczki) dla personelu. Każdy apartament posiada indywidualną listę kontrolną, tak aby nie pominąć żadnego z punktów sprzątania i dezynfekcji. | ![]() |
![]() |
2. Sprzątanie i dezynfekcja Na tym etapie usuwamy kurz i brud z powierzchni, takich jak podłogi, blaty, półki, parapety itp. Po wykonaniu wszystkich punktów z listy kontrolnej apartamentu wykonywana jest dezynfekcja. Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa wszystkie powierzchnie zostają spryskane płynnymi środkami dezynfekującymi, które są pozostawione aż do wyschnięcia. Dwa razy w miesiącu nasze apartamenty przechodzą również zabieg ozonowania, które jest zalecane, jako skuteczna metoda dekontaminacji. Dopiero po zakończeniu procesu dezynfekcji do apartamentu dostarczana jest pościel i ręczniki, które wcześniej również przechodzą proces sterylizacji. |
3. Kontrola i izolacja Po wykonaniu czynności wymienionych w powyższych punktach przeprowadzamy ich kontrolę. Nasz pracownik wyposażony w odzież zabezpieczającą weryfikuje punkt po punkcie ich wykonanie i sporządza stosowny protokół. Po jego pozytywnej rekomendacji apartament zostaje zabezpieczony i odizolowany do czasu przyjazdu gościa. To daje nam gwarancje bezpieczeństwa i pewność, że nasze apartamenty są bezpieczne dla gości. | ![]() |